Hoppa till textinnehållet

Prata med oss 0570-848 00.

 

  • Nyhet! Nu kan du även ringa in med Mobilt BankID.

När är vi tillgängliga?

För lån, sparande, pension och försäkring

Vardagar kl 08.00 - 18.00.

 

För vardagliga bankärenden

Vardagar kl 08.00 - 18.00.

Legitimera dig när du ringer

När du ringer 0570-848 00 legitimerar du dig med antingen Mobilt BankID eller en PIN-kod. 

Skaffa Mobilt BankID

Gör så här för att skaffa Mobilt BankID

Glömt din PIN-kod?

Skapa ny PIN-kod i internetbanken

Vanliga frågor

Hur skaffar jag Mobilt BankID?

  1. Ladda hem BankID säkerhetsapp från AppStore eller Google Play i din smartphone eller surfplatta.
  2. Anslut dig till Mobilt BankID i internetbanken, appen för privatpersoner eller på bankkontor.
    i. Vid anslutning ingår det att du aktiverar tjänsten samt att du väljer din säkerhetskod
    ii. Den säkerhetskod du väljer är den kod du alltid kommer att använda vid inloggning och signering av uppdrag med ditt Mobilt BankID.

Jag har glömt min PIN-kod, vad gör jag?

Du skaffar en ny kod i internetbanken eller appen, under Övriga tjänster– Telefonbanken eller besöker ett av våra bankkontor. Du kan också legitimera dig med Mobilt BankID när du ringer.

Hur aktiverar jag PIN-koden som jag har skapat i internetbanken?

Så här aktiverar du din 5-siffriga PIN-kod som du har skapat i internetbanken.

  1. Ring 0570-848 00
  2. Tryck 1 för Självbetjäning
  3. Tryck ditt personnummer 10 siffror
  4. Tryck en PIN-kod (5 siffror som du väljer själv)
  5. Tryck en PIN-kod igen och avsluta med #.

Jag har tjänsten snabbsaldo till mobilen och har bytt mobilnummer, vad gör jag?

Avsluta tjänsten snabbsaldo (72#) som du har kopplat till ditt gamla mobilnummer och anslut tjänsten på nytt till ditt nya mobilnummer.

Ring till oss anslut dig nu

  • Personlig service på telefon
  • Legitimera dig med Mobilt BankID

För att kunna ringa 0570 - 848 00 behöver du vara ansluten.